Pause i hverdagen

Det er absolutt flest hverdager, så hvorfor er vi ofte så opptatt av helgen?

Jeg har ikke noe godt svar til det, men jeg tenker det er viktig å være tilstede og ta seg en pause og nyte livet. Gjør noe annet enn de vanlige rutinene, utfordre deg selv litt, gjør noe spontant (eller planlagt).

Ofte føler jeg at dagene bare fyker forbi, så jeg må minne meg selv på å stoppe opp og ta vare på øyeblikkene.

Gå på cafe er for eksempel noe jeg sjelden gjør, kanskje det er derfor det føles litt ekstra hyggelig og spesielt når jeg gjør det? At jeg gjør det med gode venner eller kollegaer er også et lite must for min del.

For min del var cafeturen med en venninne/tidligere kollega i dag den perfekte starten på en ferieuke. Det gikk heller ikke ut over matbudsjettet mitt fordi jeg brukte penger fra sparegrisen; de pengene jeg bare har der og aldri helt klarer å bestemme meg for hva jeg vil bruke de til. De fleste pengene i sparegrisen min kommer faktisk fra å ha pantet flasker. De pengene bare er der, for i budsjettet er de jo egentlig brukt, så jeg regner de pengene som ekstrapenger jeg kan bruke på akkurat det jeg ønsker. Vanligvis blir alt jeg bruker penger på ført inn i regnskapet mitt, men disse pengene er “gratis gøy” fordi de har allerede blitt bruk i regnskapet og teller dermed ikke på samme måte.

Siden jeg er meg føles det dermed litt ekstra godt å kunne bruke de pengene på slike herlige ting som gjør godt for sjelen 🙂

Hvordan liker du å ta små pauser i hverdagen?

#penger #cafe #pause #hverdag #ferie #sparegris #økonomi

1 kommentar
    1. Hvis jeg ikke skal noe spesielt, sover jeg alltid litt lenger lørdags morgen, og blir vekket av kjæresten med kaffe på sengen:) Deretter spiser vi en god frokost før vi gjør litt husarbeid. Senere drar vi gjerne og handler dersom det trengs, og treffer venner til en kopp kaffe enten på kafe eller hjemme. Kjæresten og jeg bor hver for oss, men tilbringer helgene sammen hos ham, og da koser vi oss skikkelig:).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg