5 ting å gjøre om høsten

Høsten er en fin tid med mye fine farger ute i naturen, men den kommer også ofte med ikke bare solskinnsvær for å si det sånn. Det blåser, regner, er kaldt og mørkt. Da er det fint å kunne tilbringe tid inne i varmen når det er surest vær, og klare å kose seg ute når det er friskt.

1. Gå tur ute når det er lyst og sola skinner. Jeg syns i alle fall det er deilig å gå ute i skogen i den friske lufta, høre fuglene kvitre og skvette når det rasler i løvet og jeg innser at jeg har skremt opp noen ekorn som så fyker oppover trestammene så fort at jeg aldri rekker å ta bilde av dem. Rett og slett bare nyte livet og naturen.

2. Når det mørkner om kvelden; tenne noen stearinlys, lage te, sette meg under et teppe og lese en bok. Bare slappe av uten forventninger fra hverken meg selv eller verden rundt meg. Det er avslappende det.

3. Ta en dag du har god tid og lage grønnsaksuppe. Bruke tid på å kutte opp grønnsaker du liker og koke dem mens du hører på en podcast eller musikk for så å sette deg ned med en netflix-serie mens du spiser og bare nyte at du har lagd middagen selv. For min egen del liker jeg denne godt fordi jeg pleier å lage masse mat så jeg kan fryse ned i porsjoner til andre dager jeg ikke har så god tid.

4. Bruke de mykeste plaggene du har mens du småpusler rundt i huset med ting som skal gjøres. Spesielt ullsokkene, de er viktig for meg i vinterhalvåret.

5. Spille brettspill med venner. Samle folk en kveld hvor dere har satt av hele kvelden til å spise god mat, spille brettspill og skravle hele kvelden (kan ofte være lurt å være sikker på at du ikke skal på jobb dagen etter…)

Fortell meg gjerne hvilke ting du liker å gjøre om høsten.

#høst #gjøreliste #liste #tips

3 kommentarer
    1. Jeg skulle til å si: Sitte inne å lese, men det gjør jeg hele året. Jeg tror jeg egentlig må si at jeg identifiserer høsten med nye Hjelpekorpsere. Det er et lengre utdanningsopplegg for de nye, med to helger førstehjelp, to helger praktisk øvelse i søksteknikker, samband, pasienttransport etc.
      Til helgen skal vi sove ute fra fredag til søndag, som avsluttende helg for de. Og i november er det nye kurs, da for alle frivillige i Røde Kors Rogaland.
      Forresten, en ting som jeg egentlig bare gjør på høsten/vinteren, og det er håndarbeid. Jeg hekler mest, men syr litt også. Eller jeg skulle sy litt… Har et prosjekt liggende.
      Jo, det er det jeg gjør spesielt på høsten.

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Jeg leser også hele året, men det er bare i vinterhalvåret jeg sitter under et teppe, tenner stearinlys og drikker te samtidig (resten av året bare leser jeg…).
      Sove ute nå? Det hørtes kaldt ut, men da har det sikkert også vært opplæring i å ha de riktige tingene til utesoving når det er kaldt 🙂
      Hva foretrekker du å hekle og sy når du gjør det?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg