Hvor ble det av uka?

Noen uker føles som de bare forsvinner uten at jeg rekker å tenke meg om engang. Har du det sånn noen ganger?

Likevel har jeg fått gjort noen ting i løpet av uka. Jeg har rukket å dra til IKEA og bytte et par skap-stammer i en annen stamme jeg følte passet bedre til rommet den skal være i. Noe jeg av alle rare ting var nervøs for – det kan sikkert virke rart for noen, men jeg pleier ikke bytte varer jeg har kjøpt. Jeg pleier å bestemme meg for hva jeg ønsker, og så kjøpe det. Heldigvis er IKEA som det er, så det eneste som tok tid var å vente litt i kø. Alt annet gikk helt som smurt – til og med å få den store, tunge pakken inn i bilen alene. Det var jeg usikker på hvor bra kom til å gå for å si det sånn.

Jeg har ryddet og vasket i huset, og jeg har hatt venner på besøk – utrolig hyggelig, vi var nesten alle jeg inviterte 🙂

Jeg har lekt litt med en liten sum av pengene mine. Å leke med penger høres kanskje ikke bra ut, men jeg hadde satt av en liten sum jeg ville teste ut noe med. Det jeg har gjort er å lage meg en konto på Nordnet.no og sette inn en liten sum for å starte. Den siste tiden har jeg lest litt i blogger, i bøker og sett på youtube-videoer om aksjer, fond og ting jeg foreløpig ikke kan noe om (men jeg lærer stadig noe nytt). Jeg tenker som så at alle må begynne et sted, og jeg starter her. Det er mye læring som gjenstår; ordet “kurtasje” hadde jeg aldri hørt før, og jeg lurer fremdeles på når den egentlig betales og hvilke penger den trekkes fra… (om noen vet, tar jeg imot forklaring med stor takk!)

Jobb har også tatt litt tid denne uka; blant annet med møter. Det nærmer seg lokale forhandlinger i forhold til lønn – noe jeg aldri har vært med på så direkte før (jeg sitter nå som tillitsvalgt – en ny verden med mange nye ord å lære). Noe annet med jobb som tar tid er jo reisetiden frem og tilbake. Nå har jeg igjen startet å ta bussen, og da har jeg noen minutter hver vei hvor jeg leser. Det er utrolig hvor mye jeg tydeligvis får lest i løpet av to korte bussturer hver dag.

Resten av helga skal brukes til å slappe av, planlegge litt, vaske litt, gå litt tur, studere litt, rydde litt – og sikkert enda mer – utrolig hvor mye en kan rekke å gjøre i løpet av en helg så lenge en bare gjør litt av hver ting.

Hvor ble det av din uke denne uka?

5 kommentarer
    1. Jeg aner ikke hva uken har gått til, bortsett fra tre ting.
      1. Sofa og stol fra Ikea ankom og er satt opp.
      2. Jeg hadde siste dag på den ene ekstrajobben min, Halleluja! Lenge til jeg skal stå opp før 4 i hvert fall!
      3. Jeg har hatt helgetur til Stockholm for reunion.
      Resten kommer jeg ikke på i farten!

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Syns det hørtes ut som en god del jeg. Gøy med nye møbler!

      Reunion, hm, har aldri vært på det jeg; er det interessant å se igjen folk fra flere år tilbake?

    3. Vi hadde et ganske intensivt studie, hvor vi bodde på et lite sted i to år med kun oss som var studenter og lokalbefolkningen. Det var dermed ganske likt som å treffe slektninger man ikke har sett på flere år. Litt kleint i begynnelsen, men i løpet av dagen ble det som om vi ikke hadde vært fra hverandre i det hele tatt.

    4. Vi var jo nødt til å gå igjennom hva alle sammen hadde gjort de siste 7 årene. 🙂 Men heldigvis var vi bare 12 stk, så alle sammen tok en runde rundt bordet, fortalte hvilken jobber vi hadde hatt, hvor vi hadde bodd, barn/samboer, og om ting som hadde påvirket valgene våre. Ganske deiligt egentlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg