Ny dag, nye muligheter

En ny dag er alltid nye muligheter. Dagens muligheter er mange: studier (oppgave har leveringsfrist i morgen), strikking, gå tur, ta oppvasken, rydde og vaske huset, støvsuge, rydde vekk klesvask, føre regnskapet mitt, fargelegge, lese bøker (både for jobb og meg selv), gå tur, finn ut når jeg ønsker sommerferie, gå ut med søpla.

Foreløpig har jeg vært oppe i snart to timer, så muligheten for å gjøre noe er definitivt til stede. Noen ting burde prioriteres høyere på lista enn andre. En skulle tro jeg ble stresset av å ha så mange ting å gjøre, men jeg tror jeg er for sliten til å bli stresset for tiden. Alt til sin tid, og det meste kan utsettes til en annen gang. På jobb er det ikke alltid smartest å utsette ting, men der har jeg begynt å glemme ting, heller ikke så bra. Hjemme glemmer jeg i det minste ikke ting, jeg bare gjør dem ikke. Tiden forsvinner så fort noen ganger. Det føles som det bare sier “poff” og så er det gått masse tid og jeg sitter igjen og lurer på hvor tiden ble av.

Strikking krever ikke mye energi av meg, så det er noe jeg orker å gjøre. Dette paret startet jeg å strikke på torsdag, og er allerede ferdig med første sokk. Garnet er supermykt og selv om fargen er mørk, så har den små innslag av rosa (!) som gjør den veldig levende. Jeg har mer enn nok ferdigstrikkede sokker, men likevel klarer jeg ikke å la være.

Om hun ene kollegaen min bare kjøper garn, så har jeg sagt at jeg kan strikke sokker til henne. Hun kan det, men er ikke så glad i å gjøre det, så vi fant ut at det kunne være en fin løsning at jeg strikket. Hun får sokker og jeg får strikke noe som ikke bare blir liggende i en skuff fordi jeg har nok. Det er en type arbeidsfordeling jeg liker.

Dagens mulighet: oppgaven som har leveringsfrist i morgen.

#strikking #sokker #hjemmestrikkedesokker #studier #studentliv #hverdagsliv

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg