Søndagsfølelse? og handleliste

Jeg har vært på konferanse i et par dager nå, dermed har jeg sovet på hotell og spist god mat også 🙂 Ikke spør meg hvorfor, men jeg har nå søndagsfølelse. Kanskje fordi jeg ikke har vært på jobben på et par dager og jeg skal dit i morgen?

Noe annet som gir meg søndagsfølelse i dag er at jeg sitter og skal lage middagsliste for resten av uka. Det er noe jeg vanligvis gjør på søndag. Da pleier jeg å sette meg ned, se på hva som er igjen i kjøleskapet og finne ut av hva jeg ønsker å ha til middag alle dagene uka etter. Så lager jeg en handleliste som jeg deler delvis i to; en del jeg skal handle på mandagen, den andre delen handler jeg vanligvis på enten torsdag eller fredag. Ofte handler jeg på vei hjem fra jobb, eller så går jeg dit med sekk og da er det begrenset hva jeg orker/gidder å bære av gangen. Det å finne ut hva jeg vil ha til middag i løpet av en uke pleier ikke å være noe problem for jeg har en tendens til å spise mye av det samme.

Akkurat nå er jeg dessverre ikke inspirert, så nå har jeg sittet og sett på lappen hvor jeg tenkte å skrive det ned i snart en halv time… (alle tips mottas med takk 🙂 ) Vurderer å bare gå til butikken uten en definitiv plan og bare se hva jeg handler. Ulempen er ofte da at jeg kjøper mange ting jeg ikke trenger som jeg siden må kaste en del av fordi jeg ikke fikk spist det opp. Det føles litt som å kaste penger i søpla og det er jeg litt motstander av for å si det sånn. Misforstå meg rett, det blir alltid kastet litt mat hos meg for ikke all mat er laget for personer som bor alene. Likevel gjør jeg stadige forsøk på at matkastingen min skal være minst mulig. Det er det beste både for lommeboka og miljøet 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg