Oblig 1 – Virksomhetens økonomi

Første obligatoriske oppgave i ett av to fag jeg har dette semesteret. Jeg var veldig bekymret i starten når jeg så på oppgaven fordi jeg hadde ikke rukket å lese så langt i pensumboka som jeg egentlig burde. Denne oppgaven hadde fire deloppgaver. Etter å ha sett på den første og fått panikk, nileste jeg litt pensum. Så innså jeg at jeg mest sannsynlig ikke kom til å rekke å lese alt pensumet før jeg måtte jobbe hardt med oppgaven. Da så jeg på de tre andre deloppgavene, men de gjorde ikke akkurat panikken mindre.

Så jeg prøvde å forstå oppgavene og lese litt pensum. Etter noen dager med det snakket jeg med en kollega som tar de samme fagene som meg, men på en annen måte dette semesteret. Vi har de samme oppgavene. Hun er en smart dame som har studert ved siden av jobb i flere år nå, og hun sa at hun hadde litt problemer med litt av oppgavene – dette gjorde heller ikke at jeg ble mindre bekymret for å si det sånn.

Da slo staheten min inn; dette skulle jeg klare! Staheten min er noen ganger en hindring og utfordring, men i tilfeller som dette er den absolutt et pluss 🙂

Som det står på bildet, så inkluderer noen av tallene egenevaluering – men jeg syns jeg har vært flink, så jeg er spent på hva det endelige resultatet blir! Dette er jo bare foreløpige tall før foreleser har sett på innleveringen – noe som er viktig å huske på.

Fordelen med denne oppgaven var at excel-arket med en gang visste om det jeg skrev inn var riktig eller ikke. Ja, jeg hadde en del feil mens jeg jobbet, men når jeg så at noe var feil, måtte jeg revurdere hvordan jeg hadde gjort ting, og tenke ut en annen måte å gjøre det på. Fordelen med det var at jeg skjønte feilene mine mange ganger; hva jeg hadde gjort galt, og hva jeg måtte gjøre for at det skulle bli riktig.

Totalt sett en veldig lærerik oppgave som utrolig nok ikke tok så lang tid som jeg trodde når jeg så den første gangen.

#studier #stolt #oblig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg