Vel, det tok lenger tid enn jeg trodde…

I morgen skjer det som gjorde at jeg måtte forberede en del i dag. Å av-ise et fryseskap tar tid… Heldigvis hadde jeg avspasert fra jobb i dag – hvis jeg ikke hadde gjort det ville det blitt ekstremt sent i sengs i dag…For dette har jeg brukt hele dagen på.

Fryseskapet mitt er det ingen som vet hvor gammelt er, men det har hanglet lenge nå. Siden det er et skap og ikke en boks gjør det at kulden ikke holder seg inne i det når det åpnes opp for å ta ut eller legge inn ting. At det også har brukt lenger og lenger tid på å forsegle seg ordentlig etter å ha vært åpent har heller ikke gjort det bedre. Pakningen (?) har vært så dårlig at jeg har hørt det suse i et par minutter for det er fullstendig lukket når jeg har måttet åpne det. Disse to tingene har gjort at det som har vært i fryseskapet har fått stadig mer islag og iskrystaller – selv ting som ikke nødvendigvis har vært der så lenge.

Så i slutten av forrige uke tok jeg avgjørelsen å bestilte ny fryseboks (ja, boks denne gangen – ikke skap). Leveringen av ny fryseboks skjer i morgen – og da tar de med seg det gamle fryseskapet – noe jeg setter pris på både fordi det er fryktelig tungt (og dermed vanskelig å flytte på) og da slipper jeg å styre mer med det.

Jeg har av-iset fryseskapet før så jeg vet det tar lang tid (noe som har gjort at jeg gjør det sjeldent – og dermed blir det jo værre…). Likevel – det tok vel totalt omtrent åtte timer – så reine arbeidsdagen… Så det var begrenset hva annet jeg fikk gjort i dag – for jeg måtte stadig vekk se til fryseskapet så jeg fikk vridd opp håndkleene jeg hadde inni og under foran så det ikke skulle bli vann over hele gulvet i boden… Uansett, nå er det gjort (og noen av pausene fra å vri opp håndkler har blitt brukt til strikking – så det har vært kos 🙂 )

Har jeg flaks med den nye fryseren bruker den sikkert mindre strøm også – og det ville blitt satt pris på i disse tider…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg