Tatt en tur i barndomsminner

Når en ikke bor alene, men sammen med andre, kan det noen ganger greit å gi beskjeder.

Det er noe jeg har vært nødt til å venne meg til igjen etter mange år som aleneboer. Siden jeg ikke har funnet nytt hus å kjøpe, bor jeg fremdeles hos mine foreldre.

Et barndomsminne som kom godt med i dag var “klossen”. Klossen er en liten trekloss med samme form som en terning hvor det står forskjellige ting på alle sidene. En super måte å slippe å skrive lapper (som fort kan “fly avgårde” om noen går litt fort forbi). Bare sett fram klossen med riktig side opp så vet andre i huset hvor du har “forsvunnet” til.

I dag var det for eksempel at jeg gikk en tur. Mine foreldre var ute av huset og jeg ser ingen grunn til å sende sms siden jeg ikke var sikker på når de kom hjem. Siden jeg kom hjem før dem, har jeg fjernet klossen fra kjøkkenbordet – det er alltid der den ligger om beskjeden skal gis. Å ha en fast kloss som ligger på et fast sted om en beskjed skal gis er et barndomsminne av veldig praktisk karakter.

Ble faktisk god og varm når jeg gikk fordi temperaturen bare er rett rundt 0! Det er noe annet enn de minus tjue som var her om dagen (og minus tredve…).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg