Leteaksjonen har startet opp igjen

I lang tid nå har jeg hatt en stille leteaksjon for meg selv (og noen ganger klaget litt – eller mer – til andre). Leteaksjonen gjelder nytt hus. Å finne det jeg ønsker er tydeligvis ikke enkelt. Noen krav har jeg, men trodde det ikke skulle være så vanskelig som det (tydeligvis) er. Riktignok har jeg hatt en liten letepause for det blir slitsomt etterhvert – å lete og lete uten å finne svar.

Pausen startet rett før jul og først nå begynner jeg å føle meg klar til å lete igjen. Utfordringen nå vil ikke bare være å finne det jeg ønsker, men også få banken med på laget til å ville låne meg penger. Hvorfor dette med penger plutselig blir vanskeligere nå? Vel, stillingen min er kuttet og fra mars vil jeg dermed ikke ha jobb lenger. Ingen jobb, ingen lønnsslipp – og banken er ganske interessert i at de som låner penger kan skilte med å få inn penger hver måned så de kan betale lånet de får ta opp. Med tanken på at bank er business er jeg ikke overrasket, men heller helt enig med dem – bortsett fra at det passer skikkelig dårlig for min del.

Uansett, jeg leter og leter og håper alle krysser fingrene for meg så kanskje jeg faktisk finner noe jeg vil ha og at banken er villig til å låne meg penger…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg