Budsjett for november 2018

Notatbok, linjal, kalkulator og pen. Alt jeg bruker for å sette opp ett månedsbudsjett.

November; en mørk måned (det er tross alt høst), men heldigvis ikke mest planlagte utgifter så vidt jeg vet.

Selv om budsjettet mitt er dynamisk og det er fullt mulig å endre på ting, er det likevel mange ting som er omtrent like måned til måned.

Husleie 4.135
Boliglån (inkludert ekstra betaling) 7.500
Lån M&P 4.000
Strøm/nettleie 792,80
Forsikringer 1.003
Studielån 1.200
Linser 245
Fond 1.000
Sparing 1.500
Mobil 199
Bompenger 0?

Forsikringene mine har gått opp i pris. Nå må jeg snart ta meg sammen og sjekke tilbud for å se om jeg kan få det billigere, noe jeg er ganske sikker på er mulig…

Studielånet rundes fremdeles opp til kr 1.200, selv om nedbetalingen nå er “nede” i kr 1.131 pr måned. Jeg merker ikke store forskjellen på denne opprundingen, men det gjør jo at jeg betaler litt ekstra hver måned.

Boliglånet ser ut til å få litt mer ekstra enn vanlig denne måneden, så håper jeg bare jeg får det til!

Matbutikk 2.300
Transport/bil 1.000
Klær og sko 500
Diverse 1.200

Jeg skal på en jobbtur denne måneden, men utgiftene jeg har med reisen der blir dekket så det er ikke noe jeg trenger å tenke på når jeg setter av penger i budsjettet. At det er farsdag, Black Friday og etterhvert julegaveshopping derimot, kan det være greit å tenke over en ekstra gang. Både når budsjettet lages og når en bruker penger.

Har du lagd budsjett for november? og kommer du til å benytte deg av eventuelle Black Friday tilbud?

#budsjett #penger #planlegging #november #økonomi #boliglån #gjeld #studielån #nedbetaling #blackfriday #shopping

4 kommentarer
    1. Ingrid; voksen tilslutt: Åh, det har jeg også litt lyst på (men siden støvsugeren jeg har fremdeles fungerer….). Krysser fingrene for at du finner den du ønsker på tilbud!

    2. Elise: Takk! (vet allerede nå at det må endres fordi bilen må på verksted…)
      Selv om jeg liker å lage budsjett hver måned er jo det viktigste å ha en oversikt og bruke mindre enn det en totalt får inn 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg