Vil den overleve?

I fjor fikk jeg en calla når jeg mistet jobben på grunn av nedbemanning. En nydelig blomst som holdt seg lenge. Etterhvert begynte den å dø ut så det ut til, men jeg har hørt at de kan oppføre seg litt som georginer (eller dahlia om du foretrekker det navnet).

Etter avblomstring går de i dvale en god stund før de starter opp igjen.

Så jeg lot potten med jord og alt stå i kjelleren; der stod den mørkt og kjølig. At jeg kanskje burde gitt den noe vann i løpet av vinteren så den ikke tørket helt ut, tenkte jeg ikke på før jeg plutselig så at det var begynt å dukke opp noe av jorda.

Bittesmå spirer er på vei opp av en jord som var fullstendig uttørket. Så nå har den fått komme opp i stua – opp i lyset og litt mer varme. Jorda har fått vann flere ganger og ser ut til å begynne å klare å ta til seg noe vann igjen.

Om den vil overleve er jeg veldig spent på, men jeg håper!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg