Finansieringbevis? (del 1 av 3)

Noen ganger tar ting lenger tid enn jeg forventer og tror. Jeg har hatt finansieringsbevis fra banken før, men da rakk jeg ikke å finne “huset mitt” før fristen gikk ut. Lenge nå har det heller ikke vært så mye jeg følte passet til meg (ja, jeg er nok litt sær)

Denne gangen begynner jeg å lure litt. Forrige mandag (!) sendte jeg inn digital søknad om finansieringsbevis fordi jeg skulle på visningen på søndagen som var (21. april) på et hus som så veldig aktuelt ut. Så jeg tenkte at det burde ikke være noe problem.

“Heldigvis” (?) ble det ikke til at jeg ønsket å by på huset. Jeg sier heldigvis for finansieringsbeviset er fremdeles ikke i boks. Siden jeg ikke hadde hørt noe fra banken på fredagen, bortsett fra at når jeg logget inn i nettbanken kunne jeg se at noe var skjedd. Beløpet jeg hadde søkt om var endret til en mindre sum og det stod at det var “under behandling”. Fikk chattet litt med banken og fikk beskjed om jeg ville høre fra dem.

I dag ringte de meg, men jeg fikk ikke tatt telefonen. Så omtrent en time etter ringte jeg opp igjen og kom til et sentralbord. Greit nok. Jeg gav beskjed om jeg var blitt ringt. Uheldigvis for meg var “min” saksbehandler opptatt i et møte, men jeg skulle bli ringt opp igjen.

Vel, jeg ventet i omtrent 2,5 timer på den oppringningen…da var klokka blitt 16 og jeg regnet med at arbeidsdagen til vedkommende var over…lurer på om jeg blir oppringt i morgen?

Så foreløpig har jeg ikke fått meg finansieringsbevis, men jeg håper det kan bli fikset forholdsvis kjapt for jeg skal på visning på fredag…

[del to av føljetongen om finansierinsbeviset]

2 kommentarer
    1. Lærerikt, dette måtte jeg inn å lese.
      Jeg har lurt litt på dette og hvis jeg går på visning når det gjelder å kjøpe hytte!
      Men tok jo litt tid da.
      ..
      Lykke til! Håper du finner drømmehjemmet.

      1. Ja, noen ganger tar ting tid. Forrige gang jeg søkte om finansieringsbevis gikk det ganske kjapt, så kanskje jeg bare har litt uflaks denne gangen?
        Takk 😊 Håper du finner hytte!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg