Pussigheter på toppene

Strikking i selv selv er ganske enkelt. Rettmasker og vrangmasker er alt en trenger. Alt annet er bare ulike variasjoner av disse to – og det er mange variasjoner!

Mønster finnes det utallige av for å strikke uendelig mange ting. Luer for eksempel. Det har jeg hatt litt dilla på i det siste, men jeg har ikke brukt så mange ferdige mønster (kun ett fra Drops Design for å forstå grunnoppskriften). Etter det har jeg strikket flere med bare egne ideer.

De to siste luene jeg har strikket er nesten like, men med en liten forskjell. Den første jeg strikket ble litt kort, men den ser i det minste mer normal ut på toppen.

Den andre jeg strikket, strikket jeg litt lenger. Noe jeg ikke skjønte før den ble prøvd på, var pussigheten som ble på toppen fordi mønsteret ble avsluttet et litt annet sted.

Lue nummer to fikk dermed en artig topp jeg vil bli nødt til å endre – det ser såpass snålt ut at jeg i det minste fikk meg en god latter! Etter å ha studert begge toppene nøye forstod jeg hvorfor det ble som det ble og det har med mønsteret å gjøre. Så her har jeg en jobb å gjøre. Kanskje like greit, for jeg har stort sett sluppet opp for garn jeg har tilgang til som jeg kan lage fornuftige ting av.

Må virkelig finne hus å kjøpe så jeg får tilgang til alle tingene mine igjen…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg