Lite oppdatering, men mye er gjort

Jeg har jobbet hardt med garnslanking (frem til jeg gikk på en smell på et salg og kjøpte mer garn), så jeg har laget mye i løpet av mai måned. Innrømmer glatt at jeg har vært dårlig på å vise det frem, så jeg tenkte jeg skulle drive med litt selvskryt et øyeblikk her. (det er viktig å ha troen på seg selv, men også passe seg for å ikke bli høy på pæra…)

Mai måned gikk hovedsakelig med til hekling. Det ble hele fire ferdige løpere.

Den første var grønn og størrelsene blir aldri helt som mønsteret påstår, men jeg likte mønsteret godt uansett. Denne brukte jeg åtte dager på å lage, og størrelsen til slutt ble 27 x 78 cm. Alt for liten til mitt stuebord, men kanskje noen vil kjøpe den?

Den andre var i samme mønster, men i hvitt garn. Samme størrelse som den grønne, men denne brukte jeg bare 7 dager på.

Tredje løper i samme mønster, men nok en gang ny farge: lilla. Brukte annet garn også, så størrelsen på denne var litt mindre: 26 x 68 cm. Dessuten – denne klarte jeg på bare 5 (!) dager!

Den siste løpere jeg ble ferdig med i løpet av mai var nok en grønn løper – den største av de alle. Så det er kanskje ikke så rart at jeg brukte 11 dager på den med tanke på at størrelsen var 28 x 120 cm.

I tillegg til alle disse løperne, jobber jeg med å lage to egne mønstre til heklede løpere. Det tar tid av flere grunner: matematikken for å få alt til å stemme, og jeg må jo hekle en prøve av hvert av mønsterene.

Krysser fingrene for at alt går bra til slutt. Målet er å lage mønster jeg kan selge (har foreløpig ikke fått ny jobb etter at jeg ble nedbemannet, så trenger måter å tjene penger på…). Dermed blir første mål å lage ferdig mønsteret. Så å finne ut hvilken pris jeg skal legge meg på…(tips mottas med takk)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg