Jeg har aldri sett den blomstre før!

Hele livet har jeg hatt planter i vinduskarmen. Uten det blir jeg trist. Jeg trenger å ha noe grønt og levende rundt meg.

Tross er vi alle en del av naturen og naturen en del av oss (selv om det virker som om mange ikke skjønner det?).

Dette var en søt lite potte med stiklinger for ikke lenge siden, men de gror overraskende raskt. Noe sier meg at de kommer til å bli lange og strenglete (har du tips til hvordan unngå det eller er det sånn denne planten er?).

Så vidt jeg vet har planten flere navn som brukes; vandrende jøde og husvandrer er så vidt jeg har forstått de vanligste?

 

Uansett, den jeg har på soverommet har nå startet å blomstre! Jeg la merke til knoppene i går, og på morgenen i dag var den ene sprunget ut i en søt, liten hvit blomst. Det blir nok flere blomster, for det er flere knopper som gjør seg klare til å springe ut (men ikke ut av huset, for det har vært kuldegrader de siste nettene…).

4 kommentarer
    1. hei, du eier en nydelig tradescantia. Og ja, den vokser fort og det er en hengeplante:-) det finnes forskjellige slag, du får bare giggle deg frem.
      god helg til deg
      Annette

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg