Gårsdagens visninger – tanker om hus 1

I går var jeg på visning til to ulike hus (de lå ikke så veldig langt unna hverandre, så det var like greit å få med seg begge visningene siden de var på samme dag).

Det første huset hadde STOR tomt: et par jorder, litt skog, en enebolig og en låve. Noe jeg ikke hadde sett nok på før jeg dro på visningen, var høydekurver i terrenget… når jeg kom dit innså jeg at skogen (det lille som var igjen etter at den ble hogd noen år tilbake) var i en skråning, en veldig bratt skråning. For å få tatt ut det lille som var av skog der til eget vedforbruk måtte du være kreativ så du ikke bare veltet nedover skråningen du ville stått i.

Huset var greit nok, men hadde en planløsning som jeg ikke ville klart å venne meg til. Dessuten ville jeg nok ganske snart fått hodeskade av trappen til kjelleren. Vaskemaskin var i kjelleren, så jeg måtte jo brukt trappen. Den hadde et parti som var så lavt under taket at det ikke var mulig å gå rett. Nedover ville jeg jo sett det og unngått skalling; oppover igjen derimot – med litt dårlig tid ville jeg smelt hodet i taket og landet rett på murgulvet etterpå…det ville blitt ubehagelig… Dessuten ville det vært vanskelig å få åpnet vinduet på badet ordentlig fordi det var et dusjkabinett i veien…

Nabohuset var ekstremt tett på, enda tettere enn jeg hadde sett for meg etter å ha sett på bildene.

Jordene virket greie, men hvordan en skulle komme til det andre jordet som var på nedsiden av skogen – det lurer jeg fremdeles litt på. Enn så lenge hadde naboen en kontrakt om bruk av jordene i flere år til, så det kunne en funnet ut av etterhvert?

Prisantydningen var like over mitt maksbudsjett, så det var også et minus.

Totalt sett var det bra ting og ting jeg ikke likte, men dessverre så vant ulempene og dette vil ikke være huset for meg. Hva salgsprisen er, er jeg uansett nygjerrig på – det gir jo en indikasjon…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg