Er ikke så glad i tjukkaser

For tynt er heller ikke min greie, men tjukkas-pinner er mer utforende enn jeg innså.

Når garnet står at det er tilpasset pinner på 4,5-5 mm, så pleier jeg å tilpasse meg det. På den annen side så pleier jeg ikke å ha så tykt garn. Til mesteparten av garnet jeg strikker med er det behov for pinner på 2,5-4 mm.

Innser at min ideelle pinnestørrelse, den tykkelsen jeg finner mest behagelig å strikke med, er 3-3,5 mm.

Likevel, enn så lenge er jeg fornøyd med hvordan mønsteret tar form på den nye lua, selv om jeg bruker lenger tid enn jeg ville brukt med en pinnestørrelse som er mer behagelig for meg. At jeg dessuten utrolig nok ikke har liten rundpinne på 4,5 mm heller, gjør ikke den biten enklere heller. For nå må jeg strikke med strømpepinner hele veien istedefor å kunne kose meg på en liten rundpinne…

Tross alt er det en greie med strikking – pinnestørrelse og garn har stor betydning. Vi har alle ulike varianter for hva vi foretrekker, og jeg har funnet favorittstørrelsen på pinner i alle fall. Garn derimot, der er det så mye å velge mellom og så mye jeg aldri har testet at der er det vanskelig å være så definitiv.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg