Tall altså – slankeprosjekter går både opp og ned…

I går nevnte jeg at jeg hadde kjøpt litt garn på salg (rett over to kilo for å være mer presis…).

Med tanke på at jeg jobber med å bruke garnet jeg har og driver med garnslanking, var kanskje ikke det det lureste jeg kunne gjøre sånn sett. Likevel, jeg gleder meg til å bruke nytt garn.

Dessuten – jeg har brukt mye av garnet jeg har. For mai måned var fokuset på bomullsgarn og tallet har gått i riktig retning der i alle fall.

Esken med ferdige arbeider er herved full – den har topp så jeg får ikke lagt på lokket engang. Om jeg har et håp om å sitte på markedet jeg ønsker burde jeg si ifra…Jeg vil tro at jeg kanskje har nok (og dessuten – markedet er i midten av august så jeg har mer tid på meg til å lage ting). Om jeg får plass derimot aner jeg ikke…

Bildet viser mye av bomullsgarnet. Med i innveiingstallene er selvfølgelig pappen som er i garnet for å holde nøsteformen. Den pappen teller med i vekten for jeg vil tro det er små forskjeller på noen av dem.

Måten jeg veier på er å veie alt garnet som er i bokhylla. På den måten er jeg sikker på at jeg vet hva sluttvekten er og det er det som er det viktige her.

Jeg startet mai med en vekt på 7.775 gram. I dag når jeg veide bomullsgarnet var vekten slanket til rett under 7 kg – noe som er mer mindre garn igjen enn jeg kanskje innbilte meg. Totalvekten 1. juni er 6.960 gram. Helt fantastisk for det betyr at jeg har slanket vekk 815 gram med bomullsgarn.

Ullgarnet derimot – det var det værre med siden jeg har kjøpt litt nytt (og fått totalt fire nøster som sen bursdagsgave – jeg gleder meg til å strikke sokker!). Så vekten for ullgarnet har økt fra 3.035 gram til nå 5.377 gram. Altså en økning på 2.342 gram.

Totalen for mai er dermed kraftig økning. Den totale økningen for garn i mai er (815-2.342) 1.527 gram. Ups?

Dette er jo ikke alt garnet jeg har – jeg har også diverse syntetisk garn, vevgarn (bomull, lin og ull) og annet garn jeg ikke vet hva er. Det har jeg ikke veid i det hele tatt… Totalen av ullgarn og bomullsgarn er nå på hele 12.337 gram – altså omtrent 12,3 kg!!!!

Jaja, jeg har i det minste masse garn å kose meg med for å lage haugevis av ting. Burde nok holde meg unna garnsalg den nærmeste tiden – sånn et par år eller noe? 😅

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg