Takk for salget!

Garnius.no hadde salg på garn – og siden jeg fikk penger til bursdagen min – benyttet jeg sjansen…

Å velge var ikke enkelt, men jeg klarte til slutt å bestemme meg. Så etter en kjip opplevelse med dekkbytte (ikke selve dekkbyttet – det gikk fint) – hvor de måtte fikse det ene dekket fordi jeg hadde klart å kjøre fast en spiker i det? kunne jeg dra innom og hente pakke på posten 😊

Et av årets mål er å bruke opp (lage ting) mest mulig av garnet jeg har, så å kjøpe mer var ikke egentlig en del av den planen for å si det sånn. På den annen side – det var salg, jeg har spesifikke ting jeg skal lage og det var en perfekt ting å bruke bursdagspenger på.

Siden jeg alltid er kald på rumpa – spesielt om vinteren – tenkte jeg at jeg skulle prøve å strikke en ullshorts. Dette garnet vet jeg allerede at jeg liker fordi jeg har strikket flere pulsvarmere av det (i andre farger). Shorts er noe jeg aldri har prøvd å strikke før, så kryss fingrene for meg… 😊

Fargen på dette garnet klarer jeg ikke få frem ordentlig på bilde (jeg tok sikker 20 bilder uten at det hjalp – det ble faktisk bare værre og værre…så dette er så bra farge jeg klarer å vise frem). Jeg har totalt strikket tre gensere (alle ble strikket i fjor); to av de passer perfekt og jeg har brukt de masse hele vinteren. Så jeg innså at jeg ville ha en ullgenser til – og jeg har strikket sokker av dette garnet før så jeg vet jeg liker garnet. Siden det er 100 % ull var det en dårlig ide å strikke sokker fordi de ble slitt ut etter sånn fem gangers bruk eller noe, men jeg tror det vil bli supert i en genser.

Det siste garnet jeg kjøpte var et jeg har strikket mange par sokker av tidligere. Denne gangen skal det få et nytt mål: et ullteppe i rillestrikk. Så det er nok det største prosjektet, men også det enkleste.

Siden jeg har mye garn tenker jeg at alt dette garnet skal få ligge på gledesvent – altså at jeg gleder meg til å bruke det, men det må ligge på vent litt fordi jeg har kilovis av annet garn jeg også gjerne skulle brukt.

Kanskje disse prosjektene kan bli belønningsprosjekter? Så for hver kilo med bomullsgarn jeg bruker får jeg lov av meg selv til å gjøre noe på en av disse prosjektene?

Uansett så er jeg veldig fornøyd med innkjøpene fra salget som Garnius.no hadde (og gleder meg som en fire-åring som kan velge hva som helst i godtebutikken til å starte prosjektene!).

#garnius @garnius.no

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg