Noen ganger en nødvendighet

For en god stund tilbake strikket jeg min første vott. Riktignok uten å helt vite hva jeg gjorde – jeg hadde ikke noe mønster, så mesteparten ble ren gjetning. Votten ble ferdig, men den ble ikke fin – ei heller strikket jeg en lik (noe som uansett ville vært vanskelig siden jeg ikke hadde mønster…).

Jeg har (tydeligvis) ikke noe bilde av min første vott. Dette bildet er det første paret med votter jeg strikket – ja, jeg fant et mønster til de. Den første votten jeg strikket vil endre form og bli til noe annet, men for å gjøre det enkelt har jeg heldigvis en nøstepinne.

Min far har det med å lage ting av tre, så jeg er veldig fornøyd med nøstepinnen han lagde til meg. Den er veldig praktisk for å lage nye garnnøster på når jeg må rekke opp noe.

Om du driver med håndarbeid (kanskje spesielt strikking eller hekling) – har du en praktisk nøstepinne for når du er nødt til å rekke opp noe?

2 kommentarer
    1. Nøstepinne har jeg ikke sett før, høres spennende ut. Jeg nøster selv, og har en nøstemaskin, men den bruker jeg ikke ofte. Bare hvis jeg skal rekke opp mye.
      Ha en fin kveld🤗

      1. Nøstemaskin – det hørtes effektivt ut! Har hørt om det før, men aldri sett (eller brukt) – noe sier meg at det er veldig praktisk 🙂
        Nøstepinne er praktisk om du bruker et garn innenfra, men ikke bruker opp hele. Jeg syns det fort blir knuter om det er bare litt garn igjen så da nøster jeg bare garnet på nytt så det blir et nøste og ikke bare en liten “haug” med slutten av garnet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg