Helgen er nesten ferdig, men det er ikke jeg

Søndag kveld og helgen er nesten omme. Jeg er ikke helt klar for arbeidsdag i morgen – jeg er nemlig ikke ferdig med å potte om alle plantene mine som må stelles med. Vel, sånt skjer noen ganger. Ble ferdig med en god del i alle fall (halvparten kanskje?). Om det er jeg som er treg, for omstendelig, eller rett og slett bare nyter prosessen kan sikkert diskuteres, men siden jeg vet at jeg koser meg når jeg holder på er det kanskje ikke nødvendig å diskutere det?

Det er heller andre ting som bør diskuteres. Ytringsfrihet for eksempel. Jeg har ikke lest boken Sataniske vers av Salman Rushdie, ei heller Koranen, men å knivstikke noen fordi de har skrevet en bok (eller utgitt den for den saks skyld) syns jeg er å dra det litt i overkant langt. Å være overrasket over at sånt skjer, er jeg dessverre ikke. Ytringsfriheten er ikke absolutt, men grensene burde være så vide så mulige tenker jeg. Tross alt er ingen like; vi tenker ulikt, har ulike meninger og ulike måter å uttrykke oss på – å overfalle andre mennesker på brutale måter derimot – vil jeg påstå ikke er innenfor når det gjelder ytringsfriheten… Vi kan ikke alle være enige om alt, så noen ganger må vi bite i oss ting og være enige i at vi er uenige – om vi ikke klarer det vil etterhvert hele verden falle sammen i kaos – og det er vel ikke det vi ønsker??

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg