Rydding

/reklamelink

Rydding er ikke noe jeg er så glad i (misliker sterkt er et annet uttrykk som også kan brukes). Derfor blir det mange ganger litt rotete hjemme hos meg. Noe som gjør at jeg misliker å rydde enda mindre fordi det rett og slett blir så mye å rydde.

I fjor leste jeg flere ulike bøker om rydding og organisering og tidsstyring. Ikke alt festet seg like godt, dessuten var mange av tipsene ganske omfattende, eller rett og slett så mange at de fleste forsvant rett ut av hodet mitt igjen. Det er et tips fra en bok som har festet seg hos meg. Jeg praktiserte det en god stund, og huset mitt ble bedre. Likevel gikk jeg på en smell og sluttet å bruke tipset.

Tipset kom fra boken Listelykke av Gunn Beate Reinton Rulnes.

Denne boken kommer også med egen notatbok, men den har jeg ikke sett i. Tipset som har festet seg hos meg er 10-minutter’n. En trenger ikke rydde alt på en gang. Trikset er å rydde i ti minutter hver dag, eventuelt hver gang du rydder. Ti minutter er tross alt ikke så lenge. Om du så føler for å holde på lenger er det jo ingen som stopper deg. Jeg har så langt fint klart å stoppe etter ti minutter, men det er nesten litt overraskende hvor mye en faktisk kan få rydde i løpet av bare ti minutter.

Hva er ditt beste ryddetriks?

#rydding #rydde #lister #liste #bøker #boktips

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg