Når historien slutter – bokanbefaling


Endelig har jeg fått lest den, siste boka i trilogien I morgen er alt mørkt av Sigbjørn Mostue: Når historien slutter. For en bok!

Denne boka har jeg venta på lenge, på en måte helt siden jeg leste første boka (Brages historie) og syns den var helt fantastisk. Noe mange var enig i, Brages historie vant tross alt Uprisen. Marlens historie (bok to) var nominert til Uprisen. Lurer på hvor høyt opp på lista denne boka kommer?

Jeg hadde egentlig bare tenkt å lese et par kapitler før jeg satte meg med studiene igjen. Vel, selv så glad jeg er i å lære nye ting, så klarte jeg ikke å legge fra meg denne boka. Jeg måtte bare lese litt til og litt til og litt til og så var boka ferdig. Noen bøker er mer fengende enn andre, i alle fall etter min mening – og denne var en av dem.

Tempoet i boka var forrykende (ikke til å blandes med de forrykte…). Det var en intensitet og spenning som holdt seg gjennom hele boka. Mange ganger satt jeg med hjertet i halsen, og selv nå som jeg har lest ut boka føles det fremdeles som om pulsen er litt høy. Boka er ikke for sarte sjeler da det er en del vold og råskap, men det er ekstremt sjeldent at denne volden ikke er nødvendig. Historien og karakterene klarte som helhet å vise fram både dårlige og gode sider ved mennesker, vi kommer tross alt i mange ulike varianter. Dette var siste boka i trilogien og jeg er litt lei for at det ikke kommer flere bøker, men jeg er uansett veldig glad for at jeg har fått lest disse fantastiske bøkene! 🙂

#boktips #bokanbefaling #bøker

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg