Varetelling

Det er mange år siden jeg har vært med på varetelling. Husker det som veldig hyggelig. Jobbet i en skobutikk og det var en helt egen stemning den formiddagen vi hadde varetelling. Butikken åpnet selvfølgelig litt utpå dagen når vi var ferdige, men det gav en følelse av nye tider.

I dag hadde jeg lagt opp formiddagens gåtur så jeg skulle avslutte med å handle på butikken så jeg kunne ha det jeg ønsket til lunsj på jobb. Slik gikk det ikke. Jeg gikk tur, men når jeg kom til butikken for å handle så gikk ikke dørene opp som vanlig. Først ble jeg litt forvirret, men det forsvant fort når jeg leste lappen som stod på døra: Stengt på grunn av varetelling, åpent kl 13-21 mandag 2. januar. Vil tro at samme lapp stod på døra på lørdag når jeg var innom en kjapp tur, men det så jo ikke jeg på. Jaja, sånn kan det gå når en ikke følger med.

Gåturen ellers var veldig deilig – frisk luft og bevegelse. Det var fremdeles mye søppel rundt omkring etter nyttårsaften. Skulle ønske at folk var litt bedre til å rydde opp etter seg. Hvor vanskelig kan det være å ta en boks det har vært fyrverkeri i og legg i søplekassa? Det burde de klart i går uansett hvordan formen var…

Himmelen er knallblå, og bortsett fra at det er litt kjølig, er det nesten så det minner meg om sommeren. Kommer snøen til å komme i år mon tro?

Lettere usammenhengende her i dag. Det har nok kanskje en sammenheng med at sensurfristen for det ene faget mitt er i morgen; da får jeg vite om jeg har stått på den første eksamenen. Veldig spent. Det som vanligvis er sommerfugler i magen ligner akkurat nå litt mer på elefanter som tramper rundt…

#gåtur #studentliv #søppel #varetelling

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg