Siste innspurt

Nå gjelder det!

I løpet av kvelden må jeg gjøre ferdig siste oppgave i faget virksomhetens økonomi og få levert den (fristen er tross alt i dag). Satser på å få den godkjent. Estimert tid på oppgaven var ca 10 timer; jeg har kommet opp i 12 foreløpig… På eksamen ville samme type oppgave hatt en tidsfrist på tre timer… yikes!

Det er enkelte ting jeg skjønner og som jeg får til ganske greit. Nullpunkt, sikkerhetsmargin, selvkost- og bidragsanalyse derimot – ikke akkurat min sterke side for å si det sånn… Jeg har begynt å skjønne noe av det, men der er det fremdeles utrolig mye som like godt kunne blitt forklart på gresk – hadde skjønt like mye da føles det som. Eller, det er ikke helt sant, der har jeg skjønt noe, og jeg vet med meg selv at jeg kommer til å skjønne mer. Derivasjon derimot – hadde aldri om det på skolen, så jeg skjønner det er matematikk; jeg har googlet, jeg har lett og lest og prøvd å forstå, men det føles litt som å skulle prøve å lese voynich-manuskriptet…

Først skal jeg unne meg litt middag etter en lang dag på jobb, så er det oppgave resten av den lille kvelden som er igjen…

#student #studentliv #oppgaveskriving #tidspress

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg