Travle uker = sliten meg

De to siste ukene har det vært mye å gjøre, så jeg innrømmer at jeg begynner å bli litt sliten. For å si det sånn: jeg gleder meg til helga, og det er enda bare mandag…

Det startet mandag 3. oktober; lang dag på jobb fordi den ble avsluttet med å være igjen for å låse etter et arrangement. Når vi jobber ved arrangementer er noe av jobben å være tilstede og prøve å passe på at alt går som det skal (spesielt det tekniske med lyd og bilde). Tirsdagen og onsdagen den uka hadde jeg så vondt i hodet at jeg var kvalm, så holdt meg hjemme fra jobb. Det gjorde jo at jeg det jeg hadde tenkt å gjøre på kveldene de dagene ikke ble noe av, satt på sofaen hele dagen. En skulle jo tro at det å sitte på sofaen i to dager ikke var slitsomt, men med en sånn hodepine var det ikke avslappende. Torsdagen var det full rulle på jobb, og studier på kvelden. Fredagen hadde jeg tatt feriedag fra jobb fordi jeg skulle i bryllup til venninna mi. Likevel var det ikke en stille dag; jeg farget etterveksten, pakket til studiehelg i Hamar og studerte litt før jeg fikk en hyggelig kveld. Lørdagen og søndagen var det studiehelg i Hamar; så det ble forelesning, jobbe med oppgaver og familie. Det var hyggelig, spennende og mye jobb.

Forrige uke var den store møteuka føltes det som… Mandagen startet jeg med å stå opp litt senere fordi jeg var sliten etter helgen. Tirsdagen var det kurs hele dagen før jeg var på møte på kvelden. Onsdagen fortsatte på et annet møte på morgenen, så var det å dra på jobb, selvfølgelig et møte der også. Det var dessuten enda et møte på onsdag kveld, før jeg fikk kost meg på dansetimen 🙂 Torsdagen ble preget av full rulle på jobb, før jeg gikk tidligere fordi jeg hadde noen ærender. Torsdagen ble avsluttet på supert vis ved å spise middag sammen med ei venninne og se på film. Fredagen var det bli-kjent-dag med jobben – jeg jobber jo i en kommune som skal slå seg sammen med to andre, og da er det litt viktig å kjenne til de andre stedene og de vi skal samarbeide mye tettere med. Siden jeg jobbet både lørdag og søndag, ble det ikke mye til helgefølelsen. Åja, foreldrene kom dessuten en tur når jeg var ferdig på jobb på søndagen for å ta opp georginene mine så de ikke skulle fryse i stykker, og vi fikk satt på vinterdekk på bilen, så det var en bra ting.

Når jeg nå har skrevet ned alt som har skjedd de siste to ukene, skjønner jeg at det ikke er så rart at jeg er litt sliten. Det var ikke akkurat mange pustepauser i løpet av de to ukene.

Jeg vet jeg burde prøve å ta det litt mer med ro og slappe av litt, men noen ganger kommer alt på en gang. Jeg er vanligvis heller ikke den som innrømmer at jeg er sliten og lei, kanskje jeg burde bli flinkere til å være ærlig på det område? Jeg føler at jeg noen ganger klistrer på meg et smil og lurer folk til å tro jeg er blid og fornøyd. Jeg er ikke så god til å uttrykke følelser, det gjør at jeg føler meg usikker og sårbar. Det er ubehagelig.

Nå skal jeg spise frokost (det er på tide), og jobbe litt med den ene skoleoppgaven før jeg drar på jobb…

#studier #hverdag #sliten #myeågjøre #opptatt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg