Strikkefremgang

Strikking – en greie jeg gjør hver dag. Nå har jeg lagt til en ekstra ting jeg gjør hver dag (vi får se hvor lenge det varer…).

Hver morgen vil jeg ta et bilde av gårsdagens fremgang og veie inn garnet. På den måten vil jeg se utviklingen av slankekuren daglig. Slankekuren gjelder ullgarnet mitt nå om dagen, men etterhvert vil det bli byttet ut med bomullsgarnet mitt (ikke fordi jeg tror jeg vil bli ferdig med ullgarnet snart, men heller fordi jeg vil ha litt variasjon).

Morgenens innveiing for å se hva jeg gjorde i går var mindre enn dagen før.

Jeg er nesten blitt ferdig allerede med de korte, hvite pulsvarmerne – der har jeg bare to gram igjen av garnet. De strikker jeg dessuten på to sett pinner og strikker fra hver sin side av garnet for å gjøre de så like som mulig.

Når det gjelder babyteppet brukte jeg opp siste rest med 7 gram og startet et nytt nøste. Før jeg startet det nye nøstet veide jeg det – og startvekten var faktisk 52 gram. Nå har jeg strikket så resten der er 44 gram. Det ble omtrent 5 cm i høyden på strikketøyet.

Totalt sett i går strikket jeg dermed opp (11-2) + 7 + (52-44) = 24 gram.

Jeg gjorde en del andre ting i går også enn bare å strikke, i tillegg til at pulsvarmerne jeg strikker på fire pinner tar lenger tid enn å bare strikke frem og tilbake på babyteppet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg