Søndagens dilemma

Noen ganger er jeg litt lat, så i går tok jeg ikke oppvasken (har ikke oppvaskmaskin). Dermed har jeg et dilemma i dag:

ta oppvasken eller gjøre det jeg har mer lyst til

(som er å lese hagebok og strikke ferdig pulsvarmere).

Egentlig er det ikke det største dilemmaet – det er ikke så mye oppvask at det vil ta lang tid. Så like greit å bli ferdig med oppvasken så slipper jeg å irritere meg over at den er der og at jeg er nødt til å gjøre den etterhvert. Dessuten, det blir alltid ny oppvask å ta når jeg lager meg noe mat… Heldigvis er det mulig å dele opp oppgaver om de blir store – ta litt av gangen. Det er sånn jeg gjør mange ting – deler opp store oppgaver så de føles mindre og dermed føles de lettere å få gjort.

Jeg håper du har hatt en fin helg og at denne søndagen er en god avslutning på helgen din!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg