Null hull! (men likevel mange penger…)

Tannlege er noe det er lurt å gå til innimellom – for å sjekke ståa på tennene. Noe av grunnen til at jeg pleide å utsette det var fordi jeg har hatt litt tannlegeskrekk. Heldigvis har jeg nå en veldig bra tannlege – noe som har hjulpet mye på tannlegeskrekken. Denne gangen var resultatet null hull – noe som alltid er hyggelig. Å gå til tannlegen er dyrt nok som det er om det ikke skulle vært ting som måtte fikses – da ville det vært mye dyrere. Så for de som har dårlig råd forstår jeg at å ta seg råd til å gå til tannlegen kan sitte langt inne – men om det er hull så vil å utsette det gjøre det enda værre… Denne gangen betalte jeg kr 1.390,- om det er dyrt eller billig i forhold til andre tannleger aner jeg ikke. Hadde jeg vært sikker på å kun gå til tannlegen en gang i året og at det aldri var noe ekstra greier – ville jeg måtte satt av kr 116,- hver måned for gårsdagens regning. Utfordringen der ville jo vært at alle priser går opp (spesielt nå om dagen), så en måtte nok satt av noe mer enn det hver måned (eller bare betale hele summen på en gang om å se på det månedsvis ikke hjelper deg på noe vis).

Gårsdagens tannlegebesøk var bilder, rensing og saltblåsing (vanligvis er det sandblåsing, men nå er det nye tider?). Saltblåsingen gjorde at jeg måtte ha på vernebriller og følte meg litt våt i ansiktet etterpå. Sandblåsingen jeg er vant til føles som om jeg har tatt peeling i halve ansiktet. Dommen er vel at jeg tror faktisk jeg foretrekker saltblåsingen selv om jeg ikke likte smaken…

Heldigvis er jeg ferdig for denne gangen – både med besøket og betalingen. Jeg bruker elektrisk tannbørste – noe som gjør tannlegen fornøyd, men er ytterst dårlig med tanntråd (som ikke gjør tannlegen fornøyd). Med andre ord så har jeg et forbedringspotensiale, men jeg kan leve en stund på null hull! 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg