Mulig jeg er avhengig?

Jeg ble nettopp ferdig med et puslespill på 3.000 brikker som opptok hele stuebordet mitt. Fornøyd med å være ferdig både fordi alle brikkene var der, og fordi når jeg hadde pakket det sammen “fikk” jeg tilbake stuebordet mitt. Greit å kunne bruke stuebordet til andre ting også om jeg ønsker det…

Grunnen til om jeg i mitt stille sinn lurer på om jeg er avhengig er fordi planen var å ta en pause fra puslespill for å ha mer tid til å gjøre andre ting. Hva skjer? Jo, jeg starter et nytt puslespill – denne gangen på gulvet på kontoret fordi jeg vil kunne bruke stuebordet… For eksempel syns jeg det er behagelig å kunne sitte ordentlig ved stuebordet når jeg skal spise middag. Ofte sitter jeg nemlig fremoverbøyd på sofaen så jeg delvis bretter meg selv i to mens jeg spiser middag – ikke egentlig mest behagelig for magen for å si det sånn…

Heldigvis for meg er ikke å pusle puslespill den verste avhengigheten en kan ha, så jeg kan ikke klage – det er noe jeg liker å gjøre som ikke er farlig for helsen. Eller, å sitte på beina til de sovner, lene seg fremover så ryggen krangler av den dårlige sittestillingen fordi puslespillet ligger på gulvet og jeg lener meg på hendene på en måte som gjør at håndleddene også protesterer… jeg vet ikke jeg, kanskje ikke så ufarlig som jeg innbiller meg? Uansett, puslespillet og jeg har mange timer med glede både foran og bak oss.

4 kommentarer
    1. Jeg la masse puslespill før om årene, men nå er det flere år siden. Vel jeg legger på PC, for med katter i huset er det nesten umulig å sitte ved et bord. Bestevenninnen min sitter hver eneste kveld og pusler. Hun har flere hyller i skapet som hun enten har lagt eller skal legge 😉

      1. Hm, skjønner at katter kan være en utfordring, så bra du i det minste kan gjøre det på PC. Wow, å ha så mange puslespill å velge mellom høres litt ut som en drøm 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg