Et veldig usikkert prosjekt…

I går fikk jeg startet å potte om plantene – og noen ganger ser noe av det ganske brutalt ut. Sånn som aloe veraene – de omtrent renner ut av pottene og da blir det til at jeg går drastisk til verks. For så vidt helt greit – jeg har mange av dem og de popper gjerne opp som sopp når de får ny potte og jord. Ingen fare for å slippe opp for de med det første (heldigvis!). Så lenge bladene sitter på plantene er det ikke noen utfordring med å bruke dem – om jeg har brent meg eller har et lite sår, bryter jeg bare av litt av et blad og smører gelene på der jeg har behov.

Utfordringen når jeg potter om er jo at det blir mye “avkutt” med bladene. Når jeg så stod og gjorde dette i går fikk jeg en tanke jeg ikke helt vet hvordan jeg skal effektuere – det må jo være mulig å bruke alle de avkappede bladene? Geleen inni bladene er jo helt fin foreløpig, men de tørker jo ut ganske fort når de ikke lenger sitter på planta. Så prosjektet blir å finne ut hvordan jeg kan ta vare på geleen – kan jeg skrape den av bladene og lagre den på glass? Må det stå i kjøleskapet for ikke å bli dårlig? Vil effekten av geleen holde seg nå som den ikke lenger vokser på en plante? Må den blandes med noe for å holde seg? Med andre ord – jeg har mange spørsmål og foreløpig ingen svar – så om du har noen tips og ideer mottas de med STOR takk! (og ja, det blir googling for å prøve å finne noen løsninger, men jeg har fremdeles mange planter igjen å potte om så jeg må ta en ting av gangen her…)

Nyt søndagen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg