En hel arm! (tror jeg)

Min første egenstrikkede genser er definitivt ikke en genser enda. En arm derimot, det er det nå blitt. Så langt så bra. Jeg har lært å legge ut masker – noe som var ganske nytt for meg, men det ble ikke pussige hull så jeg er godt fornøyd med resultatet. Selvfølgelig må jeg strikke en arm til – og et for-og bakstykke. Jeg har valgt det enkleste mulige mønsteret hvor mesteparten er rettstrikking og det brukes raglanfelling (da slipper jeg å klippe).

Jeg trodde raglanfelling kun var å strikke hele genseren, men det viser seg at det er bittelitt sammensying. Jeg bruker tynnere garn enn i oppskriften, men bruker tykkere pinner og strikker en størrelse større enn jeg ofte bruker. Satser på at genseren vil passe når den tid kommer. Enn så lenge er jeg veldig fornøyd med å ha strikket en hel arm!

2 kommentarer
    1. Du er kjempeflink! Nå er det bare resten igjen, så har du strikka deg en flott genser. <3
      Kos deg videre med strikking og planter. Det ser ut som det gror friskt i blomsterpottene hos deg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg