Å trene hver dag?

En gang, for lenge, lenge siden, var jeg medlem av et treningssenter. Betalte jeg hver måned? Ja. Brukte jeg det mye? Innimellom. Var jeg effektiv når jeg brukte det? Vel, det kan nok være diskutabelt for å si det sånn.

Jeg tror det er viktig å bruke kroppen hver dag, gjerne på litt ulike måter, vi mennesker er tross alt bygd for å bevege oss. Så trener jeg hver dag? Nei, men jeg tenker at det ville sikkert vært lurt. Hva en kan regne som trening derimot – er det sikkert ulike meninger om. Etter min mening kan det innbefatte å gå tur i skogen (eller jogge for den saks skyld), å holde på med hagearbeid – der er det mange valgmuligheter, men det kan også være noe som foregår midt i stua. På YouTube er det mange muligheter for å finne videoer som er tilpasset trening du føler passer deg. Det være seg hard trening, eller lettere, mye bevegelse eller lite og alle ulike varianter virker det som. En annen fordel er at det er helt gratis 🙂

Om jeg skal trene hver dag kan det ikke være for mye på verken den ene eller andre måte – da mister jeg piffen og bare dropper det. Så korte, enkle videoer jeg lett kan følge er en god start for min egen del. Den jeg brukte i dag var bare litt over åtte minutter! Bevegelse er en ting, balansen får definitivt kjørt seg i noen av disse øvelsen for min del…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg