Hva er suksess for deg?

Suksess kan omfatte mye, og bety ulike ting for forskjellige mennesker. Det kan være materielle goder, penger, familie, helse, kjærlighet, venner, kjendislivet og sikkert en hel masse andre ting.

Alt dette kan også endre seg etter hvor du er i livet ditt; hvordan livssituasjonen din er. Mange måler suksessen i livet etter hva de oppnår, men hvem er det som egentlig velger hva som måles og hva som kalles suksess?

Mye av suksessen folk snakker om er økonomisk, og i dagens samfunn gjelder også det med å være kjent på sosiale medier. Dette er ting som kanskje kan virke enkelt for noen, mens for andre virker det helt umulig. Uansett så tenker jeg det viktigste er å finne ut hva suksess er for deg; uten å legge til grunn hva andre kan finne på å mene om temaet.

Om suksess for deg omhandler å ha en familie og god helse; helt fantastisk! Ikke la andre overbevise deg om at du tar feil.

Om suksess for deg handler om å være rikest mulig; helt greit det også – så lenge det ikke går på bekostning etiske linjer.

Definer suksessen du ønsker og jobb mot den. La andre folk gjøre sin greie, og fokuser på din ting. Kan du hjelpe andre med å oppnå suksess skal du ikke se bortifra at de også kan hjelpe deg med å oppnå den suksessen du ønsker i livet ditt. Det er nemlig noe med det; at om du hjelper andre på dems vei, har ting en tendens til å komme tilbake for å hjelpe deg på din vei. Universet er litt magisk på den måten.

Når det gjelder suksess og påvirkning fra andre, gjelder det absolutt meg også – jeg er tross alt et menneske med alt det innebærer. Det er dessuten først nå den siste tiden jeg har begynt å tenke over det med suksess. Disse tankene kom nok spesielt fra to bøker jeg leste; The success principles av Jack Canfield og Secrets of the millionaire mind av Harv Eker. Dermed har jeg forsøkt å finne ut av hva suksess er for meg, men så langt er jeg litt usikker.

Foreløpig har jeg kommet fram til at for meg er suksess et godt liv med god helse, god kontakt med familien og en jobb jeg trives med. Etterhvert ønsker jeg å økonomisk frihet og et småbruk, men de to tingene er definitivt langtidsmål.

Hva samfunnet som helhet definerer som suksess har jeg innsett at jeg ikke har så stor interesse av. Det “hva’et” som interesserer meg derimot er hva enkeltmennesker definerer som suksess, så derfor spør jeg: Hva er suksess for deg? og har du en plan for hvordan du har tenkt til å oppnå den suksessen?

#suksess #tanker #ideer #selvutvikling #bøker #boktips #økonomi

2 kommentarer
    1. Det er kjempe bra poeng. Å være bevisst på hvor du er på vei, ikke bare at du er misfornøyd med hvor du er og dermed skal ‘bort’. Da vet du jo ikke når du skal sakke ned og si deg fornøyd! Jeg må nok være litt mer spesifikk med hvor jeg ønsker å være, hvor min ‘suksess’ ligger. Det er lurt å reflektere over det. 🙂
      Ha en fin dag!

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Å finne ut av hvor du egentlig vil og hva suksess er for deg er ikke det enkleste å finne ut av, men jeg tror en kan lære om seg selv på veien 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg