Siste arbeidsdag

Dagen i dag er litt vemodig samtidig som jeg ser fremover til nye eventyr. I dag er nemlig siste arbeidsdagen min på Sandefjord bibliotek.

Jeg begynte i den jobben høsten 2011 og føler jeg har lært mye der. Dessuten har jeg stadig utfordret meg selv ved å gjøre ting jeg ikke kan – heldigvis har det i de aller fleste tilfellene gått veldig bra. Overraskende bra vil jeg kanskje si i enkelte tilfeller – i alle fall etter min mening. En del andre virker til å ha ment at en del av de tingene selvfølgelig har gått bra, og at jeg er den eneste som var overrasket over at det gikk bra. Så det er alltid hyggelig at andre tenker jeg vet hva jeg holder på med og gjør en god jobb! (kanskje jeg burde bli flinkere til å skryte av meg selv?)

Det har vært oppturer og nedturer og bortoverturer. Det har vært mange kollegaer; noen har kommet og gått som vikarer, noen har funnet andre jobber, noen har pensjonert seg, og mange har fortsatt. Det har vært organisasjonsendringer og kommunesammenslåing. Det har vært forvirring og kommunikasjon. Det har vært frustrasjon og glede. Best oppsummert: det har med mennesker å gjøre på alle mulige måter.

Det er mange jeg kommer til å savne, men siden jeg fortsetter å bo i samme by er det ikke så vanskelig å dra innom å si hei!

Nok et kapittel i min bok er avsluttet, men nye kapitler skal skrives.

#jobb #arbeid #avslutning

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg