Budsjettoppdatering

Jeg satt på søndag og oppdaterte budsjettet mitt (noe jeg gjør hver søndag). Nå lurer jeg litt på hva jeg har holdt på med så langt i april, eller, hva jeg ikke har holdt på med.

Grunnen til at jeg lurte litt med en gang var at jeg bare hadde brukt rett over halvparten av matbudsjettet mitt; og tre fjerdedeler av måneden er gått. Så hva har jeg egentlig spist denne måneden? Har jeg glemt det?

Svaret er nei, jeg har ikke glemt å spise – ei heller å handle mat. Det jeg derimot har gjort er å planlegge matinnkjøpene og matlagingen min. Både frokost, lunsj og middag. Jeg har brukt av mat jeg allerede hadde i skaper og fryseren. Jeg har planlagt en del ut i fra hva det har vært salg på i matbutikken. Ikke minst så har jeg endret litt på hvilken butikk jeg handler i. Det siste, hvilken butikk jeg handler i, er nok det jeg innbiller meg at har utgjort den største forskjellen.

Vanligvis handler jeg på Meny fordi den ligger nærmest der jeg bor så det er veldig praktisk. Jeg liker også frukt- og grøntavdelingen deres veldig godt. Den siste tiden har jeg vært påpasselig med å bare handle på Meny når jeg har vært “nødt”. Alle andre ganger har jeg handlet på Rema 1000. Jeg har også den app’en til Rema, så jeg får 10% avslag på 10 varer jeg kjøper ofte. Noe som gjør at jeg sparer enda litt ekstra med penger.

For å kunne planlegge både middager, andre måltider og innkjøp har jeg en rutine jeg stort sett gjør når jeg er ferdig med å oppdatere budsjettet mitt for uken. Jeg ser på tilbudsavisene til Rema 1000 på nettet, og sjekker nettbutikken til Meny for tilbud jeg kan være interessert i. Noe som igjen gjør at jeg ofte planlegger middager ut fra det, andre ganger planlegger jeg kun ut fra det jeg ønsker der og da. Heldigvis har jeg ofte noe i fryseren fra uken før, så det gir meg litt slingringsmonn.

#planlegging #middag #middagsplanlegging #handling #mat #matbutikk #budsjett #økonomi #penger

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg