Forsvinnende tanker

Når jeg kjører frem og tilbake på jobb sitter jeg stort sett og tenker på alt og ingenting. Med tanke på at det tar meg omtrent en halv time hver vei er det lett å forstå at det blir mange tanker.

Ofte tenker jeg over ting jeg har lyst til å skrive om her på bloggen, men jeg kjører jo så jeg kan ikke bare stoppe midt i veien for å skrive ned hva jeg tenker på. Det kunne være uheldig for meg selv og andre trafikanter. Det ville også vært upraktisk med tanke på å faktisk komme på jobb i tide – det kunne fort blitt til at jeg måtte bare få tankene ut og noen ganger tar det mer enn to minutter for å si det sånn.

På jobb kunne jeg kanskje sneket til meg ett minutt eller to idet jeg kommer for å skrive ned noen stikkord. Jeg kunne jo utbrodert litt mer i matpausen min; eller når jeg er ferdig på jobb og har kommet meg hjem. Absolutt en mulighet kan en jo si; det er bare en utfordring: idet jeg går inn døra på jobb har hjernen min fjernet de fleste av tankene som ikke har med jobb å gjøre. Alle tankene og ideene jeg hadde til bloggen er som blåst bort. Hadde disse tankene bare dukket opp igjen når jeg kom hjem fra jobb ville det vært vel og bra, men det gjør de (selvfølgelig) ikke.

Filosofiske tanker, tanker rundt egen økonomi, tanker rundt økonomi generelt og hvordan enkelte jeg vet om håndterer (eller, ikke håndterer) økonomien sin, tanker om nyheter og ting som foregår i verden, tanker om jobb, tanker om mental helse, tanker om selvutvikling, tanker om stort og smått.

Små historier jeg finner på mens jeg sitter og kjører, men som jeg sjelden husker senere. Kanskje i bruddstykker. Kanskje iblant nye historier jeg lager meg.

Tankene og meningene er jo der hele tiden, men det er det å få de ned på papiret når de føles riktig. Når de kommer ut akkurat sånn en skulle ønske; nesten helt perfekt.

#tanker

2 kommentarer
    1. Fin artikkel. Men dersom du har ein smarttelefon, noe du sannsynligvis har, kan du jo ta opp, altså snakke inn disse tankene mens du kjører bil. Det går an, selv om det ikkje er vanlig for folk flest å gjøre det. Da har du tankene dine når du trenger de. 😀

    2. Personlig Utvikling: Takk. Har smarttelefon og ideen med opptak er absolutt god, men jeg usikker på om den ville klart å få med seg hva jeg sa om jeg hadde den liggende i fanget… Hm, må teste det ut!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg