Er avgjørelsen tatt?

Noen ganger lurer jeg litt; er en avgjørelse tatt før en egentlig vet om det? Hender det at underbevisstheten tar en avgjørelse før jeg er bevisst på hva jeg gjør?

Visste hjernen min om at jeg kom til å spise Grandiosa til middag fremfor å lage kyllingen jeg hadde i kjøleskapet før jeg selv egentlig var helt klar over det?

Er det mulig for meg å fortelle den bevisste delen av hjernen min hva jeg ønsker å oppnå og så kan underbevisstheten ta seg av det så det faktisk skjer fordi den har kommet opp med gode ideer? Noen ganger kan det virke sånn. Jeg tenker på et problem jeg har som jeg må løse; spesielt om jeg tenker på det før jeg sovner – flere ganger har det skjedd at når jeg ikke lenger tenker på det dukker en løsning opp. Det er ikke alltid det beste løsningen, men ofte er det en type løsning som gjør at det letner og jeg finner en enda bedre løsning – magiske startkabler?

En av youtuber’ne jeg følger, Erin Henry, la ut en video om hvordan visualisere:

Det er litt som det jeg har hørt om visualisering før; se for deg en løsning du liker og så kan det være at hvordan det skal gjøres kommer til deg? (eller så kan det være jeg som har lettere misforstått dette visualiserings-greiene; har tross alt ikke satt meg så mye inn i det)

Bare så synd det ikke fungerer på snømåking; jeg tenker før jeg legger meg at det burde måkes snø i innkjørselen, men snøen er ikke borte om morningen likevel. Jaja, det må vel noe faktisk arbeid til for at det skal skje…

#tanker #vinter #snø #snømåking #visualisering #måking #hjernen #underbevissthet

2 kommentarer
    1. HAHAHA! Tenk at det ikke virket på oppkjørselen din!
      Jeg er litt skeptisk til ideen, men jeg skjønner hvorfor det fungerer. Jeg er ikke så spirituell, og det er akkurat på samme måte som når jeg skjønner at folk tror på en religion og hvorfor/hvordan det hjelper de. Med å visualisere det så nøye, er målene klarere og det er lettere å holde motivasjonen på det. Da jobber man hele tiden med tingen man ønsker seg, og det skal mer til for at man gir opp.
      Så ikke dumt. 🙂

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Kanskje det ikke virket på oppkjørselen fordi jeg ikke trodde nok på det? LOL!
      Det med klare mål og motivasjon tror jeg også helt sikkert er en faktor. Jeg har også stor tro på underbevissthet; den må jo kunne brukes til noe og jeg føler mange ganger at ting kan bli klarer om jeg har “sovet på det” 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg