Mange år siden forrige gang

Et sted jeg bodde for flere år siden lå like ved en skøytebane hvor jeg en gang i blant gikk til for å teste balansen på skøytene mine. Det var ikke ofte jeg gjorde det, og heller ikke mye. Etter at jeg flyttet dit jeg bor når er det ikke noen skøytebane i gåavstand. Det er et par vann som jeg kunne kjørt til for der pleier det å være god skøyteis om vinteren.

Siden jeg vet med meg selv at jeg bare går sånn ti minutter eller noe av gangen på skøyter fordi jeg blir så fort sliten i føttene. Føttene mine er ikke vant til hverken skøyter eller balansen som må til for ikke å tryne. Derfor gidder jeg rett og slett ikke kjøre et stykke for å kunne gjøre dette.

En ting jeg har vært mye av livet, er løsningsorientert. Så når jeg her om dagen gikk tur på glatta, så jeg et jorde hvor det så ut til å være is. Dagen etter stappet jeg skøytene i sekken og gikk fordi det tok meg bare ti minutter å gå til det jordet.

Det var et par steder jeg måtte unngå fordi der var isen litt tynn, men bortsett fra det var isen helt perfekt. Jeg flakset masse med armene og var nok et skue der jeg gikk, men jeg trynet ikke! Jeg hadde helt rett i at jeg også bare holdt ut i omtrent ti minutter, men jeg koste meg og skal så gjøre det igjen!

Har du gått på skøyter i år?

#skøyter #is #skøyteis

3 kommentarer
    1. Det er mange år siden jeg skøytet sist! Nesten sånn at jeg vil si 10. Men jeg så noen unger skøyte på et jorde i helgen, det er ikke ofte vinteren er så kald, så lenge at jordene fryser her i mitt område!

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Godt å vite at det ikke bare er jeg som skøyter på jorder :p
      Det kan anbefales å gå på skøyter – veldig gøy, men jeg ble fort sliten (trenger nok litt trening…)

    3. Ja, det er kjempe tungt! Selv var jeg kun på en liten løpetur i helga. Det vil si jeg var å gikk tur med søsteren, nevøen og en liten gjeng andre. Nevøen var overtrøtt og protesterte godt mot å ligge i vogna. Så tante steppet inn, dro den vogn-kalosjen helt over, for å kutte utsikt, og så jogget jeg avgårde slik at mor ikke hørte gråtingen lengre. En kort liten joggetur, men kjenner det absolutt i dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg