Helgekos

Det er flest hverdager i livet, men det er viktig med helgekos også. Virkelig nyte dagene til det fulle når en har fri. Eller bare nyte en kveld med gode venner, god mat og feiring av en bursdag – som var det jeg gjorde i går kveld.

En herlig sammenkomst med latter, smil og varme. God mat var det også.

Dette var bare et veldig lite utvalg av mulighetene, men jeg er ikke så glad i å blande masse forskjellig på en tallerken. Fordelen med tapas-inspirert mat er at en kan forsyne seg mange ganger for å få smakt på alle de ulike rettene. Så dette var forretten min. Det var ingen tvil om at maten var god, og at jeg ble mett.

De kveldene vi samles på den måten; spiser god mat, drikker litt vin, synger bursdagssangen og gir en gave – de skjer ikke så ofte, men de er så utrolig hyggelig. Det er en egen stemning over de kveldene.

Selv når vi måtte ut for å strø i regnet fordi hun ene skulle avgårde på jobb og utkjørselen var så speilblank som den kan få blitt. Det ble nesten et eget fellesskap og samhold når vi tuslet ute i regnet for å prøve å hjelpe til med å få bilen avgårde på glatta. Det gikk tilslutt med litt ekstra hjelp, og hun som dro kom seg trygt til jobb.

#hygge #kos #helg #bursdag #feiring

5 kommentarer
    1. Ingrid; voksen tilslutt: Var bursdagsbarnet selv som hadde bedt inn. Det eneste jeg gjorde var å komme dit, hjelpe til der jeg kunne og ha det hyggelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg