Styreseminar

Siden jeg er nysgjerrig og liker å være med på ting, har jeg en tendens til å si ja til ting. Det at jeg også innimellom har lyst til å være med å bestemme litt og definitivt har et lite kontrollbehov til tider, er også en medvirkende årsak. Når jeg blir spurt om å ha verv, har jeg fått en vane for å si “ja, det høres spennede ut”.

Derfor har jeg vært innom diverse styrer. Like før jul kunne jeg legge til nok et styre på den listen. Nemlig Forbundsstyret i Bibliotekarforbundet. Bibliotekarforbundet er en fagforening for bibliotekarer. Forbundsstyret er de som er med å styre denne fagforeningen. Jeg sitter ikke helt i selve styret, jeg er “bare” 3. vara, men jeg får likevel være med på ting.

De to siste dagene har jeg for eksempel fått være med på styreseminar på Kringler gjestegård hvor mye interessant har vært snakket om. Eller, jeg syns det har vært interessant. Å lære mer om styrearbeid, om økonomi, om målprogrammet til Bibliotekarforbundet og pensjon – og dette var bare første dagen!

Den blå timen på Kringler gjestegård – det så mer hvitt ut i virkeligheten, men bildet fikk naturlig blåskjær. Helt magisk lys! (jeg har ikke redigert en ting på det bildet…!)

Andre dagen var det Bibliotekarforbundet som fagforening som stod i forsetet.  Det var historie, kommunikasjon, informasjon om alle tingene forbundet gjør for medlemmer og tillitsvalgte og tilslutt en kort styremøte. Jeg visste jo at Bibliotekarforbundet gjorde mye, men må innrømme at jeg ikke visste hvor omfattende det var. Det er ikke det største forbundet, men jeg føler det har stor betydning. Jeg har nå fått hilst på alle i sekretariatet, og både de og alle i Forbundsstyret er lette å prate med noe som gjør meg tryggere på å stille spørsmål. (ofte må jeg bli litt kjent med folk før jeg begynner å buse ut med spørsmål og ideer og kommentarer og alt mulig annet som faller meg inn) Det er ofte bedre å stille et spørsmål for mye enn ett for lite.

Å ta et fint bilde i mørket mens det snør, vel, da blir det med at det snør… 🙂

Når det gjelder stedet vi hadde styreseminar, Kringler gjestegård, var det et veldig bra sted. Hyggelig betjening, bra rom og fantastisk mat. Et nydelig sted, så jeg angrer på at jeg ikke rakk å ta noe særlig med bilder. Det var idyllisk med masse snø; rene “winter wonderland”.

#styre #verv #styreverv #fagforening #matnyttig #lærerikt #interessant

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg