To måneder igjen!

Jeg var innom matbutikken på vei hjem fra jobb i går, og så at pepperkaker og andre julekaker allerede var kommet frem i butikken og tenkte for meg selv: kan de i det minste ikke vente til Halloween er over. I dag slo det meg; det er faktisk bare to (!) måneder igjen til julaften. Det er tross alt mye som skal gjøres før den tid, og tiden har en tendens til å gå litt fort noen ganger.

Lenge har jeg tenkt at juleting ikke har særlig å gjøre med meg før enten 1. desember, eller første søndag i advent. Uansett er det ikke mulig å unngå å bli påvirket av alt som skjer rundt meg. På biblioteket jeg jobber innså vi plutselig at vi burde sette frem julebøkene veldig snart. Om noen vil lage noe fra hobbybøkene som har med jul og gjøre, så er tiden for å starte nå.

Riktignok er det en juleting jeg godt kan gjøre før det blir for nærme jul og det er å kjøpe julegaver. (noe jeg ikke akkurat er best på, men jeg har flaks og har en mamma som er villig til å hjelpe meg).

Baking av julekaker er noe jeg helst gjør i desember, men foreløpig aner jeg ikke hvilke småkaker jeg vil bake i år. Det er nok en sånn ting jeg tenker er så lenge til jeg skal gjøre, men plutselig står jeg der i desember og lurer på hvor tiden ble av. I alle fall er det sånn det pleier å være.

Når syns du at en kan begynne med juleting?

#jul #advent #forberedelse #ventetid #planlegging

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg