Voksenlivet for begynnere (del 1)

Første tanken som slo meg når jeg skrev overskriften var: blir det flere deler?

Voksenlivet består av utrolig mange deler; jeg har testet ut noen av dem, mens andre igjen har jeg fremdeles ikke snøring på. En ting er sikkert, selv om jeg har vært voksen i flere år, føler jeg meg ofte ikke voksen.

Min første del av voksenlivet var å flytte for meg selv. Jeg var lei av å hele tiden måtte holde foreldrene oppdatert på hvor jeg var og når jeg kom hjem – de måtte jo vite om utelyset skulle stå på så jeg fant nøkkelhullet når jeg låste meg inn. Dessuten følte jeg det var på tide når jeg flyttet ut; jeg var tross alt 23 år og hadde jobbet i en del år.

Jeg flyttet hjemmefra når det var nesten blitt sommer og lyst ute nesten hele tiden. Så det var ikke før på høsten jeg først la merke til og forsto det helt. Slå på utelyset før du drar hjemmefra når det er mulig at det er mørkt ute når du kommer hjem igjen. Jeg vet ikke hvor mange jeg stod i mørket og lette etter nøkkelhullet så jeg kunne låse opp døren. Det var ikke det første tingen jeg lærte når jeg flyttet hjemmefra, men det er en ting jeg fremdeles ofte glemmer… (nå har jeg heldigvis en liten lykt i sekken jeg vanligvis bruker, bare sånn i tilfelle…)

Andre ting i voksenlivet: penger, uteliv, vasking, sosialt, jobb, bil, fikse ting, flytting, naboer, rydding, studentliv, hobbyer, bolig (og boliglån)….

Voksenlivet – hvilke områder skulle du ønske noen hadde tipset deg om før du var der?

#voksenlivet #voksen

2 kommentarer
    1. Det jeg måtte lære meg var å åpne posten og betale regningene. Jeg utsatte og utsatte til jeg hadde dårlig samvittighet og fordi jeg var ‘redd for hva de som hadde sendt meg regningen ville tro om meg’ så hendte det at jeg sa jeg ikke hadde fått første faktura. Da var det liksom litt mer OK.
      Autogiro har reddet meg der!

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Absolutt en veldig viktig ting å gjør; åpne regningene så du har en oversikt (og helst også har nok penger til å betale disse regningene). Autogiro og e-faktura er gull verdt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg