Mindfullness på søndag

Jeg forsvant litt fra bloggen et par dager, jeg fikk nemlig pakke i posten. Innholdet var noe jeg liker å holde på med; en av mine hobbyer jeg vil klassifisere som mindfullness: puslespill (de andre er fargelegging, strikking og hekling).

Innholdet i pakken var et puslespill med 1000 brikker fra Arctic Puzzles; motivet var fra Ålesund – jeg tror ikke jeg har vært i den byen.

Det første jeg la merke til var at esken var mindre enn jeg var vant til. Minuset med det var at når jeg “graver” i esken for å lete etter brikker har det lett for å gå over kanten, men det er bare å ikke grave så heftig så holder de seg i esken. Fordelen (som mer enn oppveier for minuset) er at det blir lettere å lagre det når jeg er ferdig med det. Puslespill-esker tar faktisk ganske mye plass, og dermed blir det enklere å finne plass til det nye puslespillet mitt.

Jeg er ikke den som pusler raskest, men det er jo heller ikke poenget. Poenget (sånn jeg ser det) er å kose seg mens en pusler, ta seg tid og enten høre på lydbok, podcaster eller bare la tankene vandre mens en pusler.

Jeg har ikke sjekket hva brikkene er lagd av, men de har ikke det blå støvet som havner overalt når jeg pusler puslespill fra Ravensburger. Det vil jeg påstå er en super ting, blått støv overalt er nemlig ikke akkurat favoritten min.

Jeg kjente ikke til Arctic Puzzles før de tok kontakt med meg, men nysgjerrig som jeg er måtte jeg selvfølgelig innom og sjekke nettsiden deres. En nettside som er ryddig og oversiktlig, med fine bilder og rask ekspedering. Totalt sett er jeg veldig fornøyd, selv om jeg skulle ønske at utvalget var noe større. På den annen side; de er startet i år, så jeg regner med at de kommer til å utvide når bare folk får øyne opp for dem 🙂

#mindfullness #puslespill #pusling #brikker #ålesund #hobby #fritid

2 kommentarer
    1. Ålesund er nok den vakreste byen jeg har besøkt i Norge, så den må du absolutt besøke! Jeg gikk rundt på måfå i 2,5 time og tok omtrent 75 bilder av ulike bygg, alle vakre og særegne. Kinoen (tror de har to, så det var den gamle) har en inngang gjennom et rundt steintårn, med den originale kiosk-innredningen i tårnet. Hadde jeg hatt tid, skulle jeg gått på kino der, bare for å ha gjort det i det bygget.
      Anbefaler det virkelig!

    2. Ingrid; voksen tilslutt: Tror det nærmeste jeg har vært Ålesund er Molde, så det er jo et stykke unna, men Ålesund høres ut som en fantastisk by!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg