Studiestart

Nå begynner det igjen; studiestart!

Semesteravgift ble betalt for en stund tilbake og noen dager etter det var semesterregistreringen også unnagjort. Så gikk det enda noen dager før jeg hadde tilgang til de nye rommene i fronter til emnene jeg skal ha i høst. Jeg har hatt tilgang til et forkurs i matematikk i sommer og hadde store planer om å være ferdig med det før studiene startet nå i høst. Alt går ikke alltid som en ønsker, men i disse dager har jeg endelig litt energi til å gjøre noe så får sett noen av streamene. Noe av matematikken skjønner jeg, andre ting føles mer uforståelig.

Bøkene ble bestilt for noen dager siden og har nå kommet i posten! Adlibris hadde 10% salg på en del studiemateriell om en handlet for over kr 1.000 og siden pensum er dyrt, kom jeg over den summen og fikk i alle fall litt rabatt. Jeg tar med meg de rabattene jeg har mulighet til å få (pensum er dyrt nok uansett).

Nå gleder jeg meg til å sette meg med ned oversiktene i fagene og finne ut av hvordan jeg skal legge opp studieplanene – både i forhold til pensum, oppgaver og innleveringer. Siden jeg elsker å planlegge er dette en av favorittdelene mine; sammen med å lære nye ting.

Fagene jeg skal ha er Organisasjonsforståelse og Matematikk for økonomer. Jeg har hatt litt om organisasjonsledelse før, men det er mange år siden så husker lite av det. Matematikk for økonomer er grunnen til at jeg gjerne skulle vært ferdig med forkurset vi har hatt tilgang til før semesterstart. Når jeg gikk på videregående kunne vi i første klasse velge mellom enkel og vanskelig matte, på grunn av omstendigheter valgte jeg enkel matte – noe jeg har angret på i ettertid (spesielt nå tror jeg).

Hvordan forbereder du deg i starten av nye studier?

#økonomi #planer #studiestart #sparing #shopping

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg