Sommerkroppen 2017

– dette er tydeligvis en greie? Jeg hadde ikke hørt om den før for noen uker siden. Jeg var på besøk hos ei venninne og en annen venninne kom også på kvelden; vi skulle kose oss med litt drikke, skravling og godt. Eller, sistenevnte kastet seg ikke over hverken sjokoladen, seigmennene eller potetgullet – hun jobbet med SK17. I starten følte jeg meg som et spørsmålstegn og lurte veldig på hva denne SK17 var for noe; var det en ny diett/slankekur jeg nok en gang ikke hadde fått med meg? Jeg innrømmer glatt at den typen ting går meg hus forbi.

Det viste seg å være at en skulle se best mulig ut for den kommende sommersesongen med bading og bikini og alt som hører med til sommeren. Dermed ble det lite godis på sistemann (men desto mer på meg 🙂 ). Jeg lærte når jeg var liten at godteri var noe en fikk i helgene, men etter at jeg er blitt voksen og bestemmer selv, har det sklidd ut; nå kan det innimellom bli godteri hver dag hele uka. Kanskje ikke det sunneste, men nå er jeg endelig i stand til å ikke spise opp alt samme dag. En stor sjokoladeplate holder i mange dager (før holdt den knapt en dag…).

Trening var tydeligvis også en del av greia med Sommerkroppen 2017, så jeg skulle gjerne ha brukt denne sykkelen litt mer. Selvfølgelig også gått mer tur, det er både sunt og jeg får frisk luft. Det å gå i skogen gjør at jeg hører fuglene kvitre, ser ekorn og innimellom andre dyr, og for meg er hele greia med å gå tur litt som meditasjon. Det er en del av sommerkroppen for min del.

Det med å gå og sykle tur krever jo litt disiplin, og selv om jeg ikke er i beste formen, så kunne det vært værre. Med andre ord bekymrer det meg lite. Noe annet som er viktig for sommerkroppen er etter min mening solkrem. Den gjør at jeg ikke blir seende ut som en kokt hummer. Jeg har testet det ut før, å bli så rød, og det er ekstremt ubehaglig så det frarådes på det sterkeste!

Etter min mening er det viktigste med sommerkroppen 2017 (og alle andre år og årstider) at en er fornøyd med den en er. Jeg skulle gjerne vært både sterkere og sprekere, men det er definitivt en helårsjobb som aldri tar slutt. Med andre ord: helårskroppen, det er tingen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg