Jeg visste det

Da er dommen kommet; jeg visste at jeg ikke hadde forstått nok, så svaret var ikke akkurat overraskende. Jeg er i det minste ikke alene om det, det var flere som ikke kom gjennom nåløyet som eksamen var. Så bruke sommerferien på å forstå ting kan være en god ide. Noen ting er nemlig vanskeligere å forstå enn andre, det syns i alle fall jeg. Spesielt når det gjelder hvordan en skal regne ut regnskapsmessig og skattemessig verdi av ting, det forvirrer meg.

Dette burde dermed bli kjent posisjon for meg; bøker, oppgaver og studier. Kommer nok innimellom til å ta med meg boken ut for å lese litt i solen også (må bare huske å smøre meg med solkrem).

Jeg har studert litt forskjellig med ulike mellomrom og lengder, men en ting jeg fremdeles aldri har klart er å rekke å lese ferdig alt pensum. Vanligvis er jeg en forholdsvis rask leser, men med en gang stoffet blir tyngre bruker jeg lang tid på å lese fordi jeg ønsker å få med meg mest mulig. Jeg skulle ønske jeg hadde en superløsning på den utfordringen, men jeg er dessverre ikke magisk. Dermed vil jeg nå ta sommeren til hjelp, lese litt pensum hver dag, og selvfølgelig jobbe litt med oppgaver også (noe annet ville vært rart). I sommer skal jeg dessuten også jobbe meg gjennom et matematikk-kurs som er forberedelse til det ene faget jeg skal ha til høsten. Med tanke på at det er over 15 år siden forrige gang jeg hadde matematikk på skolen kan det blir interessant (les: yikes, hvordan i all verden skal jeg få til det???)

#studier #student #studentliv #pensum

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg