En gjort, en igjen

Da var første eksamen ferdig, om tre uker faller dommen. Som vanlig gruer jeg meg litt til det fordi det er så nervepirrende. Siden jeg hadde hatt alt for lite energi denne våren til å fokusere på studiene, er jeg ikke akkurat forhåpningsfull når det gjelder resultatet.

Jeg svarte så godt jeg kunne, og jeg prøvde å svare på alt. Likevel endte det opp med at det var flere ting jeg ikke svarte på. Det til tross for at jeg satt tiden ut. En annen irriterende ting var at det var ting jeg husker å ha lest og tenkt at dette kommer til å være viktig; det kom på eksamen, men jeg kunne det fremdeles ikke. Det er en kjip følelse. En god følelse var når jeg endelig husket noe jeg visste jeg kunne.

Når det gjelder eksamen har jeg ofte en utfordring (og jeg vet jeg ikke er alene om det), idet eksamen starter er det som om hjernen min slår seg av. Vi er ikke helt enig om at det er en god ide for å si det sånn.

Neste eksamen er om akkurat to uker. Klarer jeg å være forberedt til den? Det er dagens store spørsmål (jeg har allerede lagt dagens eksamen bak meg). Siden jeg som sagt har begynt å få tilbake en del energi, lever jeg i håper der. Evig optimist som er litt skeptisk denne gangen.

Den neste eksamen er tredelt og jeg tror jeg gruer meg like mye til alle delene. Spenning i hverdagen?

#student #studentliv #eksamen #studier

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg