Lesesirkel

I går var det lesesirkel hos meg; vi var seks jenter som satt og snakket om boken Tusen strålende soler av Khaled Hosseini. Jeg kunne ikke bidra mest i diskusjonen om selve boken fordi jeg hadde ikke lest den ferdig. Det gikk helt greit, for grunnet temaene diskuterte vi også mange andre ting, blant annet samfunnets normer og forventninger.

Når vi startet med lesesirkelen vår bestemte vi oss for at vi skulle lese klassikere, det har vi gått bort fra etter å ha lest mye vi ikke har likt. Derfor har vi nå begynt en ny greie med at en av oss foreslår en bok vi har lest og likt. Dette gjør vi rett og slett for å slippe å lese bøker ingen av oss hverken liker eller får noe ut av.

Dette er boken vi har bestemt oss for å lese til neste gang: Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd. Den handler er om sørstatene i USA i 1964, tror ikke jeg har lest så mange bøker om det, så er spent på hva jeg kommer til å syns om den. Neste gang vi skal møtes er fredag 28. april, så satser på at jeg rekker å lese ut boken før den tid.

Vil tro det er en del som har lest denne boken, men om du har lyst til å lese den sammen med meg så er du velkommen til det. Jeg har sett på booktube (en egen liten del av youtube) at mange driver med “buddy-reads”, men jeg har ikke helt forstått hvordan de egentlig foregår. Jeg forestiller meg at de avtaler å lese en del og så kanskje snakke om det de har lest etterhvert, før de kanskje tar en “hoveddiskusjon” til slutt når de har lest hele boken ferdig. Det hadde vært spennende å teste ut noe i den duren; noen som vil være med?

#bøker #boktips #samlesing

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg