Møte

Dagens møte på jobb ble veldig bra. Liker det når ting går riktig vei. Vi snakket masse, og kom opp med gode ting selv om det var få direkte løsninger. Det var også bra folk å ha møte med.

Når det gjelder møter det veldig ulikt hvordan folk ser på møter. Hvordan en snakker og hvor møtet tar oss. Noen møter har veldig fast form – formelt med seriøs saksliste. Andre møter er mer som viktig prat mellom kollegaer. Dagens møte var mer av sistnevnte. Det var jeg som hadde innkalt til møte, men jeg hadde ikke akkurat satt opp en saksliste for å si det sånn. Jeg visste hvilke ting vi var nødt til å snakke om, hva vi burde snakke om og hva vi kunne snakke om. Møtet ble etter min mening veldig godt og alle kom til ordet og virket til å få kommet med sine meninger.

Vi fikk luftet ting vi ikke var fornøyd med og ting vi var fornøyde med. Vi snakket om ulikheter og likheter; vi snakket om fordeler og ulemper med ting. Det kom noen nye tanker på banen og “gamle” tanker kom frem nok en gang.

Noe skal vi (jeg) ta videre, mens andre ting lar vi bero. Verden er hele tiden i endring og det gjelder jobben vi gjør også. Det er spennende å se hvor utviklingen tar oss; jeg håper det blir tatt hensyn til fagkunnskapen vi har – at den blir sett og verdsatt. Vi har alle gode (og dårlige) kvaliteter, det er noe av det som gjør oss til dem vi er. Jeg har et ønske om at svakhetene våre skal blir tatt hensyn til, og at vi kan bruke de sterke sidene vi har på en god og smart måte.

#arbeidsliv #hverdagsliv

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg